By Herman Grooten

Jeder Vereinsspieler kennt das challenge: Die Eröffnung ist vorbei, used to be nun?

Finden Sie zuerst den richtigen Plan, dann werden auch gute Züge folgen!

Mit diesem Buch präsentiert der Internationale Meister Herman Grooten Amateurspielern einen kompletten und strukturierten Kurs darüber:
• wie guy wesentliche Merkmale in allen Stellungstypen erkennt und
• wie sich diese Merkmale ausnutzen lassen, um den richtigen Plan auszuwählen.

Seine Lehren basieren auf den berühmten “Elementen” von Wilhelm Steinitz, Grooten hat die Arbeit des ersten Weltmeisters aber wesentlich erweitert und aktualisiert. Er liefert viele moderne Beispiele, die bei seiner Betreuung talentierter Jugendlicher den Praxistest bestanden haben.

In Schachstrategie für Vereinsspieler erlernen Sie die Grundelemente für ein positionelles Verständnis: Bauernstruktur, Figurenspiel, Entwicklungsvorsprung, offene Linien, Schwächen, Raumvorteil und Sicherheit des Königs. Sie meistern die Kunst, einen vorübergehenden Vorteil in andere, dauerhaftere Vorteile umzuwandeln.

Der Autor erklärt ebenfalls, used to be zu tun ist, wenn in einer gegebenen Stellung die Grundprinzipien in verschiedene Richtungen zu deuten scheinen. Jedes Kapitel dieses Grundlagenlehrbuchs endet mit einer Reihe von äußerst lehrreichen Übungen.

Read Online or Download Schachstrategie für Vereinsspieler: Der Weg zu Positionellem Vorteil (German Edition) PDF

Best board games books

How to Play against 1 d4

Discovering an appropriate defence to one d4 isn’t a simple activity, in particular for those who don’t have never-ending time to be had to check the entire newest theoretical advancements. when you decide on trendy openings, it’s significant to maintain velocity with glossy concept as a way to prevail with Black. those people who are unwilling to develop into slaves to establishing thought don't need to worry – this ebook presents an answer.

Bird's Opening: Detailed coverage of an underrated and dynamic choice for White

Bird's commencing is an underrated and dynamic selection for White that instantly directs the sport into particularly unexplored territory, environment Black avid gamers early difficulties and forcing them to imagine for themselves instead of having the luxurious of hoping on the speculation of extra mainstream openings. it is also a really versatile choice that could result in either sharp gambit play, equivalent to the infamous From's Gambit, in addition to quieter positional traces.

French Defense: The Solid Rubinstein Variation

A whole Black Repertoire opposed to 1. e4 equipped round the Super-solid Rubinstein! the forged Rubinstein edition of the French security regardless of its having been performed by means of international champions and elite grandmasters, it hasn't ever been subjected to particular learn. the writer, German overseas grasp Hannes Langrock, has produced a booklet with whole insurance of this line, in addition to good strategies for Black should still White deviate at the moment or 3rd movement.

Chess Opening Essentials: The Ideas & Plans Behind ALL Chess Openings, The Complete 1. e4

Such a lot chess commencing books are both too certain or too shallow. Chess establishing necessities has precisely the correct stability and is an obtainable primer and a reference e-book while. It provides a flavour of ways each starting works and explains the similarities with different openings, in addition to the diversities.

Additional info for Schachstrategie für Vereinsspieler: Der Weg zu Positionellem Vorteil (German Edition)

Example text